I årets Distriktsmästerskap som utkämpades i den återöppnade spellokalen på Samuel Permansgatan segrade inte otippat Axel Jönsson!.
Axel som härmed återtog titeln från förra årets mästare Adrian Bohman Karlholm rivstartade liksom Edvin Skogmark med två vinster av två i de inledande snabbschackronderna.
Adrian Bohman Karlholm inledde turneringen med remi i mötet med Anders Nylén och efter en inbördes remi även med Axel Jönsson kunde nämnde Axel hålla undan till slutsegern.
Tredjepriset i distriktsmästerskapet togs av Bengt Öberg och ungdomsklassen vanns av Edvin Skogmark närmast före Sigge Ekman.
Förutom pokal och presentkort har nu Axel två inteckningar och Adrian fyra i det senast instiftade vandringspriset, en tavla med schackmotiv målat av Svante Sjödin.
Nästa distriktsmästerskap, det i blixtschack inleds tisdag den 26 maj i Östersund, därpå en delomgång i Hammerdal och slutomgång i Östersund.

